5 پیشرفت تکنولوژی در لوازم خانگی جدید

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

5 پیشرفت تکنولوژی در لوازم خانگی جدید

داشتن یک خانه هوشمند آرزوی بسیاری است. خانه‌های هوشمند مدرن هستند، کارها را آسان‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهند و زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر دارند. اگر از طرفداران خانه های هوشمند هستید، بهتر است با پنج پیشرفت تکنولوژی در لوازم خانگی آشنا شده و از آن لذت ببرید.
اتو هوشمند
اگر همیشه استرس سوختن لباس ها را هنگام اتو کشیدن دارید، اتوهای هوشمند امروزی برای شما طراحی شده اند. این اتوها اغلب دارای نمایشگر دیجیتالی هستند که طیفی از دماهای مختلف را برای الیاف مختلف لباس ارائه می دهد و می توانید به سرعت دمای مورد نظر را تنظیم کنید. علاوه بر این، بسیاری از این اتوها می توانند به طور هوشمند نوع دمای مورد نیاز لباس شما را تعیین کنند و نیازی به مداخله شما برای تنظیم دما نداشته باشند.
در مدل های مختلف این اتوها اگر دستگاه شما 30 دقیقه در حالت ایستاده بماند و حرکت نکند، خاموش می شود; اما اگر تکان به صورت افقی و روی پارچه لباس باشد، اتو پس از سی ثانیه خاموش می شود تا خطر سوختن لباس شما از بین برود. در حال حاضر اکثر اتو بخارها به عنوان اتوهای هوشمند هستند اما احتمالا به زودی شاهد ظهور اتوهای هوشمند خواهیم بود و علاوه بر برندهای مطرح در زمینه لوازم خانگی هوشمند، محصولات برندهای دیگری مانند پاناسونیک و اتو تفال نیز وارد شده است.
دور هوشمند و به زودی جدیدترین انواع اتوهای هوشمند برند پاناسونیک از طریق فروشگاه های اینترنتی در ایران عرضه خواهد شد. قیمت خرید اتوهای هوشمند به دلیل داشتن امکانات بیشتر و استفاده از مواد اولیه مرغوب مانند کفی سرامیکی به جای کفی استیل مقداری بالاتر است. اما خرید بسیار ایده آل خواهد بود.
پریز برق هوشمند
گاهی اوقات، مخصوصاً زمانی که خسته هستید، بلند شدن و روشن یا خاموش کردن وسایل برقی دست کمی از کندن کوه ندارد! پریزهای برق هوشمند برای این منظور طراحی شده اند. این وسایل کاربردی و کوچک در کمترین زمان ممکن با یک پریز برق معمولی در منزل شما جایگزین می شوند و درهای دنیای جدیدی را به روی شما می گشایند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که از برنامه این سوکت های نصب شده بر روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید تا مشخص کنید چه زمانی باید وسایل برقی را وصل یا جدا کنید تا سوکت هوشمند بتواند به راحتی دستگاه ها را در زمانی که می خواهید روشن یا خاموش کند. این نه تنها باعث صرفه جویی در انرژی می شود. اما وقتی در مورد خاموش کردن دستگاه‌هایی مانند تلویزیون شک دارید، می‌توانید از راه دور دستگاه را از حالت روشن و خاموش کنید.
جاروبرقی رباتیک
جارو کردن خانه در هر منطقه کاری زمان بر است که باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود. برای صرفه جویی در زمان و انرژی بهتر است به فکر خرید جارو شارژی هوشمند باشید. این مدل ها با مدل های پرطرفدارتر موجود در بازار مانند جارو شارژی یا جاروبرقی دستی بلک اند دکر تفاوت دارند و تنها در برخی از نمایندگی های محصولات هوشمند و معمولا با قیمتی بالاتر از جاروبرقی های معمولی عرضه می شوند.
جاروبرقی های رباتیک یا هوشمند نیازی به دخالت شما ندارند. همچنین می توانید این کار را به صورت دستی یا از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی خود و از راه دور انجام دهید. در زمان مقرر، جاروبرقی رباتیک روشن می شود، خانه را تمیز می کند و به شارژ اولیه خود باز می گردد.
خشک کن لباس هوشمند
با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان، دیگر نمی توان از فضای بیرون برای خشک کردن لباس ها استفاده کرد و معمولا وسایل گرمایشی خانه برای صاف و خشک کردن حجم لباس ها کافی نیست. به همین دلیل است که لباس خشک کن های هوشمند طوری طراحی شده اند که کار خشک کردن لباس را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
از آنجایی که امروزه بسیاری از خانه ها دارای فضاهای کوچکی هستند، این وسایل معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که در سقف نصب شوند تا فضای کمتری را در خانه اشغال کنند. خشک کن هوشمند شیائومی یکی از این دستگاه هاست که می تواند 30 کیلوگرم لباس را در یک زمان خشک کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمان و دمای مناسب برای خشک کردن لباس ها را با لمس یا از طریق برنامه تلفن خود تنظیم کنید. این دستگاه با لباس های تمیز و خشک فراوان در ساعت مقرر شروع به کار کرده و خاموش می شود و می توانید از اتو هوشمند آنها برای بازکردن چین و چروک آنها استفاده کنید.
چراغ خواب هوشمند چند بار هنگام کار با تلفن یا خواندن و خوابیدن با چراغ روشن چشمان خود را گرم کرده اید؟ اگر این اتفاق برای شما زیاد افتاده است، داشتن یک چراغ خواب هوشمند می تواند ایده خوبی برای شما باشد. چراغ خواب های هوشمند علاوه بر طراحی شیک و مدرن، قابلیت تنظیم زمان لمسی نیز دارند و می توانید چند دقیقه پس از روشن شدن آن ها را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار خاموش شوند.
همین موضوع می تواند باعث شود به خوابیدن در تاریکی و بهبود کیفیت خواب فکر کنید. از طرفی این چراغ ها معمولاً انواع مختلفی از چراغ ها را به شما ارائه می دهند و شما می توانید بسته به نیاز یا روحیه خود هر کدام از چراغ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. برای آشنایی با جدیدترین چراغ خواب های هوشمند در سال 2021 به این لینک مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.