8 فروشگاه برتر خرید داکت اسپلیت

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

8 فروشگاه برتر خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت مناسب مستلزم آگاهی است. قسمت اصلی داکت اسپلیت اینورتر یک سیستم تغییر سرعت چرخش موتور الکتریکی متصل به کمپرسور است که سرعت کار کمپرسور را با توجه به نیاز مصرف کننده تغییر می دهد، به طوری که داکت اسپلیت همیشه با سرعت مطلوب و کم مصرف کار می کند.


خرید داکت اسپلیت معمولی (غیر اینورتر) دارای موتور کمپرسور است که تنها با یک سرعت ثابت کار می کند (برخی از تولید کنندگان نیز از دو یا چند موتور با سرعت ثابت استفاده می کنند). در حالت منفرد، موتور متصل به کمپرسور خاموش یا روشن است.

اما در سیستم داکت اسپلیت اینورتر، سیگنال مربوط به بار خنک کننده یا گرمایش مورد نیاز ساختمان از طریق یک سنسور (سنسور دما یا ترموستات) به کنترلر موتور کمپرسور ارسال می شود و سرعت کار موتور به طور مداوم متناسب با بار و تقاضای مصرف کنندگان است. کاهش می یابد یا افزایش می یابد تا زمانی که شرایط دمای درخواست شده توسط کاربر به حد مطلوب برسد.

مزایای خرید داکت اسپلیت

نوسانات کم در دمای محیط
شروع نرم و صاف کمپرسور
مصرف کمتر انرژی در هنگام رسیدن کولر به دمای مناسب

معایب خرید داکت اسپلیت

قیمت های بالاتر در زمان خرید
تعمیرات و مواد مصرفی گرانتر در صورت خرابی

کم صداتر و عمر کاری بیشتر

در یک داکت اسپلیت اینورتر، کمپرسور به طور معمول چند بار روشن و خاموش نمی شود، اما در بار کم سرعت موتور الکتریکی متصل به کمپرسور به حداقل می رسد و به این وسیله امکان خاموش شدن بسیار کار می کند. این کاهش در تعداد کارهای روشن و خاموش باعث افزایش عمر اینورتر نیز در اینجا می شود.

سرمایش و گرمایش سریع تر

انواع داکت اسپلیت اینورتر فضای داخلی را سریعتر از حد معمول خنک یا گرم می کند. این امر به این دلیل است که در ابتدای فرایند خنک کننده یا گرم کردن، اینورتر در مقایسه با نوع معمولی که دارای سرعت ثابت است، سرعت کمپرسور را افزایش می دهد و با نزدیک شدن دمای اتاق به دمای مورد نظر، به تدریج و به طور ثابت کاهش می یابد.

تفاوت داکت اسپلیت اینورتر و معمولی

برای تست تفاوت بین تهویه هوا و اسپلیت اینورتر (کم مصرف) و معمولی، ابتدا باید عملکرد این دو سیستم تهویه هوا را بررسی کنیم. در مقایسه تفاوت کولرگازی اینورتر و معمولی باید توجه داشت که این دو کولر در سیکل مکانیکی و برودتی کاملا شبیه هم می باشد. آنها در نمودار الکتریکی خود متفاوت هستند.

قیمت داکت اسپلیت

قیمت سیستم داکت اسپلیت در سایت هدف با عوامل زیادی از جمله برند، ظرفیت، وات و غیره تعیین می شود. بدیهی است هرچه ابعاد این واحد بزرگتر و قوی تر باشد، پول بیشتری نیز باید بپردازید. با این حال، این سیستم ها به دو نوع اینورتر و غیر اینورتر تقسیم می شوند که اولین مورد به دلیل داشتن فناوری پیشرفته تر در موتور آن گران تر است، اما با گذشت زمان این با مصرف کمتر جبران می شود. قیمت شروع نوع اینورتر حدود 30٪ بالاتر از قیمت معمولی است.
 

مرجع:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.