زلزله، تغییر اقلیم و فرونشست زمین در تهران

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

زلزله، تغییر اقلیم و فرونشست زمین در تهران

زلزله، تغییر اقلیم و فرونشست زمین در تهران https://d77.ir/زلزله،-تغییر-اقلیم-و-فرونشست-زمین-در-ته/ Sun, 17 Oct 2021 12:53:09 0000 عمومی https://d77.ir/زلزله،-تغییر-اقلیم-و-فرونشست-زمین-در-ته/ این مشکل منجر به تخریب زمین و شهرهای شهریار ، واردورد ، ملارد و قدس و فرودگاه مهرآباد در جنوب جاده تهران-کرج ، تهران و تهران در غرب تهران ، جنوب منطقه 17 ، 18 ، 21 و منطقه 22 شده است. دلیل تغییر فشار زمین در خطای تهران. برای اتصال تغییرات فشار بر پوسته …

این مشکل منجر به تخریب زمین و شهرهای شهریار ، واردورد ، ملارد و قدس و فرودگاه مهرآباد در جنوب جاده تهران-کرج ، تهران و تهران در غرب تهران ، جنوب منطقه 17 ، 18 ، 21 و منطقه 22 شده است. دلیل تغییر فشار زمین در خطای تهران. برای اتصال تغییرات فشار بر پوسته در طول خشکسالی و زلزله ، ابتدا باید تعیین کنید که چه نوع فرایندهای زمین ساختی ممکن است مربوط به رویدادهای آب و هوایی باشد. زمین لرزه ها را می توان با تغییر میزان فشار روی گسل ایجاد یا کنترل کرد. بزرگترین متغیر آب و هوایی که می تواند بار تنش گسل را تغییر دهد ، آبهای سطحی به شکل باران و برف است. مطالعات متعددی این نوع همبستگی را تأیید کرده است

به طور کلی ، در جایی که ما شاهد این نوع روابط متقابل بودیم ، بزرگی زلزله ها دیده می شود ، ریتم زلزله های کوچک کمتر از صفر ریشتر ، بسیار کوچکتر از یک ، در بزرگی حدود 1.5 ریشتر احساس می شود.
بین زلزله های هیمالیا و فصل بارندگی موسمی سالانه رابطه وجود دارد. در ماه های تابستان ، بارش های سنگینی بر روی دشت ها و گنگتیک ، که قسمت شمالی شبه قاره هند را در بر می گیرد ، وجود دارد. این امر باعث افزایش فشار بر پوسته زمین و کاهش بزرگی زمین لرزه های کوچک در هیمالیا در مجاورت آن منطقه می شود. در فصل خشک زمستان ، هنگامی که پوسته زمین در دشت ها وزن کمتری دارد ، زمین لرزه ها در هیمالیا به اوج خود می رسند. در مورد زمین لرزه های بزرگ ، تشخیص چنین رویدادهایی بسیار دشوارتر است. مشاهده شده است که تغییرات فشار نسبتاً کوچک ناشی از تغییرات آب و هوایی می تواند زمین لرزه ها را تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از شکاف های کوچک در پوسته زمین ناپایدار هستند. جزر و مد می تواند باعث زمین لرزه های ضعیف شود. ما باید اطلاعات خود را در مورد زمین لرزه های کوچک افزایش دهیم تا بتوانیم احتمال وقوع آنها و وقوع زلزله های بزرگ را بررسی کنیم.

زمین لرزه ای به قدرت 6.4 و 7.1 ریشتر جنوب کالیفرنیا را در 4 و 5 ژوئیه 2019 در صحرای موهاو در شمال شرقی لس آنجلس ، کالیفرنیا لرزاند. تغییر فشار بر پوسته زمین از زمان خشکسالی می تواند قابل توجه باشد. بین سال های 2011 تا 2017 ، خشکسالی های بی وقفه و بارندگی های شدید در سیرا نوادا در واقع منجر به افزایش و سقوط رشته کوه ها شد. حدود 5 سانتی متر بالا رفت و سپس حدود 2.5 سانتی متر پایین آمد ، زیرا سنگ های کوه در خشکسالی آب خود را از دست داده و سپس آن را بازیابی کردند. چنین تغییرات فشاری ممکن است در خطای احتمالی یا نزدیک به آن احساس شود.

منطقه سیرا نوادا در کالیفرنیا در طول خشکسالی بین سالهای 2011 تا 2015 حدود 3.5 سانتی متر افزایش یافته است زیرا آب سنگها در حال عقب نشینی است. چنین تغییراتی در بار تنش روی پوسته زمین احتمالاً در خطاهای نزدیک احساس می شود. به طور مشابه ، پمپاژ آبهای زیرزمینی از سفره های آب توسط انسان ، که در طول خشکسالی تشدید می شود ، با تخلیه از پوسته زمین بر الگوهای بار تنشی تأثیر می گذارد. بررسی زهکشی آبهای زیرزمینی در دره کالیفرنیای مرکزی و اثرات آن بر زلزله در گسل سان آندریاس نشان داده است که چنین بلندکردن می تواند فشار جانبی را در دو طرف گسل سان آندریاس تغییر دهد.

این می تواند به طور بالقوه قفل ، سپس لغزش و سپس زلزله باشد. چنین فشارهایی کوچک هستند ، اما اگر پمپاژ آبهای زیرزمینی به مدت طولانی ادامه یابد ، ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کرده و شروع زلزله بزرگ بعدی در سن آندریاس را تسریع کند. علاوه بر این ، چون میزان لغزش گسل با گذشت زمان در زلزله افزایش می یابد ، می تواند زمین لرزه های مکرر اما کوچک باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.