دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی https://evarah.ir/2021/10/رونمایی-از-آکادمی‌های-تخصصی-سما؛-هر-ا/ Mon, 18 Oct 2021 12:21:12 0000 استان ها https://evarah.ir/2021/10/رونمایی-از-آکادمی‌های-تخصصی-سما؛-هر-ا/

گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در مقاطع مختلف پیش دبستانی تا دبیرستان در سراسر کشور وجود دارد که با توجه به ظرفیت استثنایی این درس استعدادیابی و توسعه استعدادها در این مدارس ، ایجاد آکادمی های تخصصی اجتناب ناپذیر است. البته ، مفاهیم مختلفی از مفهوم آکادمی وجود دارد. اما مفهوم واقعی …

منبع: خبرگذاری ایواره
رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ حدود 750 مدرسه سما در مقاطع مختلف پیش دبستانی تا دبیرستان در سراسر کشور وجود دارد که با توجه به ظرفیت استثنایی این درس استعدادیابی و توسعه استعدادها در این مدارس ، ایجاد آکادمی های تخصصی اجتناب ناپذیر است. البته ، مفاهیم مختلفی از مفهوم آکادمی وجود دارد. اما مفهوم واقعی آکادمی این است که این مرکز علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی مهارت ها در هر زمینه ، مباحثی مانند روانشناسی ، تغذیه و پزشکی ورزشی را به همراه زبان انگلیسی در طول آموزش های هفتگی و با برنامه ریزی تخصصی ارائه می دهد.

با توافق و تفاهمي كه با فدراسيون هاي پهلواني و زورخانه اي داشتيم ، در هفته تربيت بدني در استان هاي يزد ، همدان و خراسان رضوي همزمان سه زوركان دانش آموز را افتتاح خواهيم كرد.آکادمی های تخصصی ورزش سما نمونه بارز این نوع آکادمی است که همراه با تعدادی دیگر از برنامه های ورزشی در دستور کار گروه تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزشی و مهارتهای عمومی دانشگاه اسلامی قرار دارد.

در همین راستا ، در پی تصمیم اداره تربیت بدنی و سلامت معاونت آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی آکادمی ورزشی تخصصی برای مدارس سما در هر استان ، وی با جمشید همتی ، مدیر تربیت بدنی و سلامت.دلیل ایجاد این آکادمی ها و سایر برنامه های ورزشی به شرح زیر است که در ادامه می خوانیم.

هر استان دارای آکادمی تخصصی ورزش است

آنا: برنامه ها و اهداف تربیت بدنی سما برای فعالیت های ورزشی مدرسه چیست؟

همتی: با توجه به ظرفیت عالی ، که شامل 750 مدرسه در سطوح مختلف پیش دبستانی تا دبیرستان و تعداد زیادی دانش آموز فعال در آنها می شود و دارای ظرفیت فوق العاده ای برای توسعه استعدادها و استعدادها است ، ما برنامه های متنوعی را ایجاد کرده ایم ، از جمله افتتاح آکادمی های تخصصی در هفته وی استانهایی را که باید در سراسر کشور کشف و افتتاح شود نامگذاری کرد تا در هر استان یک آکادمی ورزشی تخصصی داشته باشد.

مفاهیم مختلف مفهوم آکادمی هستند و خواهند بود. اما مفهوم واقعی دانشگاه ، به عنوان مثال در ورزش ، مرکزی است که علاوه بر ارائه آموزش های تخصصی مهارت های ورزشی ، موضوعاتی مانند روانشناسی ورزش ، تغذیه ورزشی و پزشکی ورزشی را نیز به صورت هفتگی ارائه می دهد و به طور کامل توسط متخصصان برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال ، در آکادمی والیبال ، علاوه بر آموزش مهارت های والیبال در طول دوره ، مفاهیم روانشناسی ورزش ، تغذیه ورزشی ، آسیب های ورزشی ، پزشکی ورزشی ، مفاهیم مربوط به آن رشته و علوم ورزشی به طور کامل آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید:

یک دانش آموز سما بروجرد در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان مدال گرفت

یک مدرسه فوتبال در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس راه اندازی می شود

آغاز قهرمانی از مدارس سما

آنا: برای راه اندازی این آکادمی ها چه اقداماتی انجام شده است؟

همتی: برای اخذ مجوز آکادمی ها ، ما برای صدور گواهینامه کمیسیون ماده پنج ، که اساساً مجوز تاسیس باشگاه است ، درخواست کرده ایم ، به طوری که در هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی ایجاد تصویر دانشگاه آزاد اسلامی. در برخی از استانها مجوز صادر شده است و استانهای دیگر در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که تقریباً می توانیم در هفته تربیت بدنی مجوزها را دریافت کنیم. ما قصد داریم در اواخر اکتبر پیشرفتی سراسری در آکادمی داشته باشیم.

کشف آکادمی های تخصصی سما.  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

همه مدیران استان تلاش می کنند این کار را انجام دهند و هنگامی که زیرساخت ها را فراهم کنیم و دانش آموزان را در آکادمی آموزش دهیم ، چون مجوز باشگاه داریم ، می توانیم تیم های جوانان تشکیل دهیم و در لیگ های معتبر ورزشی شرکت کنیم. همین روند می تواند زیرساختی برای تشکیل تیم های لیگ برتر دانشگاه باشد.

سالهاست که از دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد می شود مبنی بر اینکه ورزشکاران و قهرمانان از دانشگاه کناره گیری کرده و سپس به نمایندگی از دانشگاه مشهور می شوند. ما می خواهیم این چرخه و چرخه را تکمیل کنیم ، یعنی از ابتدا به دانش آموزان مقطع ابتدایی ، دانش آموزان سال اول و دوم دبیرستان در آکادمی های ورزشی آموزش می دهیم ، به طوری که پس از دانشجو شدن در دانشگاه آزاد اسلامی ، ورزشکار حرفه ای می شود. در باشگاه این دانشگاه

آنا: مدارس سما در لیگ های کشور چگونه است و دارای مجوز است؟

همتی: ما ملاقات هایی با مقامات درباره لیگ جوانان داشتیم و اکنون در چهار رشته ووشو ، تکواندو ، تنیس روی میز و کشتی (آزاد و فرنگی) تماس گرفته ایم و اقدامات لازم انجام شده است.

ورزشهای دیگر بخشی از برنامه های سارا بوده است. اما به دلیل کمبود وقت ، ما فقط چند حوزه را فراخوانده ایم تا افراد مستعد را از سراسر کشور به مدارس سما معرفی کرده و آنها را جذب کنیم.

راه اندازی آکادمی زمان می برد تا بتوانیم زیرساخت ها را فراهم کرده و آموزش های لازم را ارائه دهیم. در حال حاضر ما چهار رشته را معرفی کرده ایم تا بتوانیم حضوری مقتدرانه در لیگ به نام دانشگاه آزاد سما اسلام داشته باشیم.

کشف آکادمی های تخصصی سما.  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

آنا: برنامه های شما برای مدارس سما در فوتبال چیست؟

همتی: در زمین فوتبال با توجه به ظرفیت و علاقه به زمین فوتبال در استانها وجود دارد ، ما این میدان را به خود استانها داده ایم. مرجع کمیسیون ماده پنج باید عنوان رشته هایی را که اکثر استان ها برای بازی فوتبال انتخاب کرده اند ، قید کند. ما می خواهیم با توجه به ظرفیت استانها آکادمی راه اندازی کنیم.

ما نمی خواهیم در استانی که سابقه ندارد ، آکادمی تاسیس کنیم. به عنوان مثال ، آکادمی کشتی در مازندران و آکادمی ووشو و هنرهای رزمی در زنجان راه اندازی می کنیم. به طور مشابه ، طبق مطالعاتی که قبلاً برای استان ها انجام داده ایم ، رشته هایی را در نظر گرفته ایم و فوتبال یکی از این رشته ها است.

آنا: آیا این ورزش ها می توانند در لیگ امسال شرکت کنند؟

برای اخذ مجوز آکادمی ها ، با اخذ گواهی کمیسیون ماده پنج ، که اساساً مجوز تاسیس باشگاه ها است ، برای ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان اقدام کرده ایم. همتی: من به یقین می دانم که تکواندو و ووشو در لیگ امسال خواهند بود. از آنجا که ما در این زمینه ها کادر فنی بسیار قوی داریم ، آنها از خانواده دانشگاه آزاد هستند و همکاران زحمت کشی هستند ، ما قطعاً در این دو حوزه حضور داریم؛ البته نکته ای وجود دارد که ما در همه فدراسیون های کشور لیگ جوانان در همه زمینه هایی که می توانیم در آن شرکت کنیم نداریم؛ این بدان معناست که در بسیاری از رشته ها ما اصلاً لیگ گروه سنی نداریم.

راه اندازی 3 زورکان دانش آموزی در هفته تربیت بدنی

آنا: سایر برنامه های مدیریت تربیت بدنی برای مدارس سما چیست؟

همتی: برنامه دیگر ایجاد زورکان دانشجویی است. با توافق و تفاهمی که با فدراسیون کشتی و زورخانه داشتیم ، در هفته تربیت بدنی سه زورکان دانش آموز را همزمان در سه استان یزد ، همدان و خراسان رضوی افتتاح می کنیم.

هماهنگی هایی صورت گرفته و سه استان یزد ، همدان و خراسان رضوی به عنوان خلبان سه دانش آموز زورکانی به منظور ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و روح قهرمانی و ایجاد جوانمردی و روحیه در آنها. هدف سماع گسترش این فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی از طریق این رشته جذاب کشتی در مدارس است.

آنا: آیا مجوز باشگاه برای استان ها گرفته شده است؟

همتی: ما در نامه ای رسمی به 31 استان اعلام کرده ایم که هر استان برای ایجاد آکادمی باید حداقل یک مجوز از کمیسیون ماده پنج دریافت کند. واحدهای دانشگاهی در برخی استانها مجوز باشگاه دارند. به عنوان مثال ، خراسان رضوی دارای مجوز باشگاه است و سما از آن مجوز که به آن دانشگاه می گویند استفاده می کند و آکادمی راه اندازی می کند. استانهای بدون مجوز نیز در حال پیگیری هستند ، تعدادی فرم و روش اداری باید انجام شود ، همکاران چندین ماه پیگیری کرده اند. اما به دلیل گسترش تاج و تعطیلات به تأخیر افتاده است.

با این حال ، به احتمال زیاد حداقل 50 درصد استانها تا پایان اکتبر 1400 و هفته تربیت بدنی مجوز دریافت می کنند و بقیه پس از اخذ مجوز در ماه های آینده یک آکادمی ورزشی راه اندازی می کنند.

کشف آکادمی های تخصصی سما ؛  هر استان دارای یک باشگاه فرهنگی و ورزشی است

آنا: آیا کاری برای جذب اسپانسر انجام دادید؟

همتی: تأسیس آکادمی ها سودآور است زیرا زیرساخت ها که سالن های بدنسازی و محل های ورزشی هستند در محوطه دانشگاه وجود دارد و با توجه به اینکه خانواده سما از نظر مالی وضعیت خوبی دارند ، ما مشکلات مالی زیادی در آنجا نداریم. برای مبحث پشتیبانی ، ما نیاز به برگزاری کارگاه های تخصصی داریم که از ظرفیت اعضای هیات علمی ، کارکنان ، قضات و مربیان حرفه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می کنند استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت 10 رشته ورزشی در باشگاه فرهنگی ورزشی سما کاشان

اجرای برنامه های ورزشی ، آموزشی و فرهنگی در سما ، یزد

زبان انگلیسی همزمان با سایر مهارتها در آکادمی های ورزشی آموزش داده می شود. زیرا یکی از مشکلات ورزشکاران بزرگسال این است که آنها انگلیسی نمی دانند ، به ویژه آنهایی که ملیت و لژیونر می شوند و ما می خواهیم این مشکل را حل کنیم. بدین منظور ، معلم زبان قصد دارد دو یا سه جلسه در هفته برای دانش آموزان زبان انگلیسی ارائه دهد ، که به عنوان یک ارزش افزوده درآمد ایجاد می کند و بیشتر مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد. زیرا آنها می دانند که در این آکادمی ها علاوه بر آموزش ورزش ، سایر نیازهای دانش آموزان مانند انگلیسی ، روانشناسی و تغذیه ورزشی برآورده می شود. این آموزش ها در آکادمی می تواند سودآور باشد و حامیان مالی را جذب کند.

ایجاد آکادمی های ورزشی به طور صحیح و کارآمد

آنا: آیا همه آکادمی ها به این روش تدریس می کنند؟

همتی: به جرات می توان گفت که هیچ یک از آکادمی های فعال در کشور ، به جز آموزش ورزش در این زمینه پاتولوژیتغذیه ورزشی ، زبان انگلیسی ، روانشناسی ورزش ، علم ورزش و غیره آنها فعال نیستند.

طبق مطالعات من در مورد مفهوم دانشگاه در جهان ، مفهوم دانشگاه عبارت است از توجه به مهارتها و نیازهای غیر از یادگیری ورزش. به عنوان مثال ، وقتی باشگاه هایی مانند لیورپول ، منچستریونایتد یا بارسلونا به دلیل کوچک بودن و وابستگی به خانواده در سنین پایین کودکان را به خدمت می گیرند ، خانواده ها را در فاصله 20 تا 30 کیلومتری ورزشگاه قرار می دهند تا کودک بعد از ورزش؛ زیرا در طول سال نمی توانید فرزندان را از خانواده جدا کنید.

آنا: آیا آکادمی آنطور که شما می خواهید کار می کند؟

همتی: ما همیشه برنامه ریزی خوبی انجام می دهیم ؛ اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد. ما تلاش می کنیم تا واقعاً به وقوع بپیوندد. تأکید بر اجرای صحیح آن است و ما نیاز به حمایت مدیران ، به ویژه رسانه ها داریم. سید محمد بطحایی ، معاون آموزش عمومی و مهارتهای دانشگاه آزاد اسلامی از این پروژه استقبال کرد و ما را در همه جلسات تشویق کرد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

منبع: خبرگذاری ایواره
رونمایی از آکادمی‌های تخصصی سما؛ هر استان یک باشگاه فرهنگی ورزشی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.