با اسکوچیچ چه کنیم؟ – ایواره

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

با اسکوچیچ چه کنیم؟ – ایواره

با اسکوچیچ چه کنیم؟ – ایواره https://evarah.ir/2021/06/با-اسکوچیچ-چه-کنیم؟-ایواره/ ایواره Thu, 17 Jun 2021 12:45:14 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/06/با-اسکوچیچ-چه-کنیم؟-ایواره/

اکنون که تیم ملی قسمت اول مأموریت را به اتمام رسانده و توانسته است مجوز انتقال به مرحله بعد را بدست آورد ، چالش مهم تری پیش آمده است. قرارداد دراگان اسکوچیچ به پایان می رسد! به گزارش ایواره ، این روزنامه مشرق وی نوشت: “تیم ملی فوتبال ایران به عنوان رهبر گروه سوم در …

منبع: خبرگذاری ایواره
با اسکوچیچ چه کنیم؟ – ایواره

اکنون که تیم ملی قسمت اول مأموریت را به اتمام رسانده و توانسته است مجوز انتقال به مرحله بعد را بدست آورد ، چالش مهم تری پیش آمده است. قرارداد دراگان اسکوچیچ به پایان می رسد!

به گزارش ایواره ، این روزنامه مشرق وی نوشت: “تیم ملی فوتبال ایران به عنوان رهبر گروه سوم در منطقه آسیا وارد مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شده است و اکنون باید با تیم های قدرتمند آسیایی رقابت کند. هرچند هنوز کار قرعه کشی انجام نشده است. مصمم است ، مشخص است که پنج تیم دیگر که در گروه ایران قرار می گیرند ، رقبای جدی تیم ملی در راه جام جهانی 2022 قطر هستند. اکنون تیم ملی قسمت اول مأموریت را به پایان رسانده و توانسته است مجوز انتقال به مرحله بعد را بدست آورد ، چالش مهمتری پیش آمده است ؛ قرارداد دراگان اسکوچیچ به پایان می رسد! مربی کروات ایران که با تیم ملی ایران قرارداد شش ماهه داشت ، به مدت شش ماه تمدید شد به دلیل به تعویق انداختن مسابقات مقدماتی ایران ، اما از آنجا که قرارداد او مرحله به مرحله پیش می رود ، البته قرارداد او در پایان مرحله اول منقضی می شود. تصمیم بگیرید که به کار مشترک ادامه دهید.

دراگانی از کجا آمده است؟

واقعیت این است که هنوز صحبت های زیادی در مورد معرفی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران وجود دارد. وی سرمربی نفت آبادان بود که اظهار داشت به دلیل برخی مشکلات که سلامتی او را تهدید می کند ترجیح می دهد به کرواسی برگردد. دراگان قرارداد خود را با نفت آبادان فسخ کرد اما در کمال تعجب چند روز بعد اعلام شد که وی به عنوان مربی تیم ملی ایران انتخاب شده است. انتخاب وی در حالی انجام شد که فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که سرمربی دیگر تیم ملی ایران قطعاً ایرانی است. از امیر قلعه نویی به عنوان گزینه نهایی فدراسیون فوتبال یاد شد در حالی که دراگان اسکوچیچ در کمتر از 24 ساعت به عنوان سرمربی معرفی شد. برخی از فوتبالیست های مشهور انتخاب اسکوچیچ را محصول تیم های پشت صحنه توصیف کرده و گفته اند “آقازاده ها” در این انتصاب نقش داشتند. برخی دیگر از جمله علی دایی ، انتخاب دراگان را به خارج از فدراسیون فوتبال مرتبط دانستند و گفتند كه مقامات فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در انتخابات ندارند. بنابراین حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی از ابتدا بحث برانگیز شد.

فدراسیون و دراگان اسکوچیچ

به دنبال همان شایعات اولیه مبنی بر انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان فدراسیون فوتبال ، انتظار می رود اعضای فدراسیون فوتبال واکنش نشان دهند. با این وجود برخلاف انتظار ، فدراسیون فوتبال این انتخابات و شایعات موجود را رد کرد! فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه ای با ابراز اطمینان از توانایی مربیگری ، قرارداد بسیار مناسبی را با دراگان اسکوچیچ اعلام کرد. این خبر علی رغم مشکلاتی که قرارداد مارک ویلموتس برای فوتبال ایران به وجود آورد ، بسیار مهم بود. طبق گزارش نزدیکان فدراسیون فوتبال ، قرارداد اسکوچیچ با تیم ملی نزدیک به دو میلیارد دلار است. جالب اینجاست که در آن زمان ادعا شده بود که دراگان نیز این مبلغ را به ریال دریافت می کند و توافق کرد که درباره وضعیت دلار قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ایران بحث نکند. البته مهمترین نکته در مورد قرارداد اسکوچیچ بسته شدن قرارداد مربی گام به گام بود. این بدان معناست که اگر در پایان دوره اول (بلافاصله پس از مرحله گروهی) فدراسیون فوتبال از عملکرد این مربی راضی باشد ، قرارداد وی به طور خودکار تمدید می شود.

شایعات جلوی اسکوچیچ را نمی گیرند

اگرچه دراگان اسکوچیچ تیم ملی را برای مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی آماده کرده بود ، رئیس فدراسیون فوتبال با رسانه های محلی خود میهمانی برگزار کرد و شایعاتی مبنی بر عذرخواهی فدراسیون فوتبال از دراگان اسکوچیچ وجود داشت ؛ شایعه ای که سر و صدای زیادی به پا کرد! دلیل این سر و صدا این بود که انتظار می رفت فدراسیون فوتبال در آن زمان حساس از دراگان حمایت کند و در مورد عدم همکاری با او بحث نکند. اگرچه بعداً رئیس فدراسیون فوتبال ایران شایعات را تکذیب کرد ، اما حاضران در این جلسه گفتند این شایعات صحت دارد و فدراسیون به دنبال قطع همکاری با دراگان است.

دراگان هیولای غیرقابل کنترل

با بازی های برگشت مرحله گروهی ، کار دراگان اسکوچیچ رسماً در تیم ملی ایران آغاز شد. وی پیش از این رقابت ها سه دیدار دوستانه با تیم ملی ایران داشت که در هر سه مسابقه برنده شد. هنوز هم همه منتظر دیدن عملکرد دراگان در بازی های رسمی بودند. چانگی دوست نداشت اولین بازی خود را روی نیمکت تیم ملی مقابل هنگ کنگ انجام دهد. ایران علی رغم برتری خود نسبت به هنگ کنگ ، هیچ انسجامی نشان نداد و قصد داشت دوباره در مورد توانایی های اسکوچیچ شک و تردید ایجاد کند. با این حال ، از دیدار دوم بود که دراگان میخش را تقویت کرد. او برای شکستن طلسم اول برابر تیم بحرین که هرگز در منامه مقابل ایران شکست نخورده بود ، پیروز شد. سپس با یک تیم تقریبا متفاوت 10 گل به کامبوج زد. سرانجام ، در مسابقه ای که سرنوشت صعود ایران را رقم زد ، او از مانع عراق عبور کرد و قصد داشت بدون حدیث حدیث ، ایران را به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی برساند. دراگان اکنون مانند اژدهای غیرقابل کنترل یکی پس از دیگری برنده می شود. او هفت بازی مقابل ایران انجام داده که یک پیروزی صد در صد فوق العاده است و از این نظر به افسانه اوفارل در تیم ملی ایران دست یافته است.

با یا بدون اسکوچیچ

واقعیت این است که اگر انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی ایران چندان غیرحرفه ای نبود ، اما سوابق این مربی نشان می دهد دراگان مردی توانمند است. این واقعیت که او توانسته با تیم ستاره ایرانی همدلی نشان دهد (کاری که ویلموت هرگز موفق به انجام آن نشد) نشان می دهد که وی قسمت قابل توجهی از حرفه خود را به عنوان مربی در ایران به پایان رسانده است. درست است که می گویند تیم ملی به دراگان اعتبار می دهد ، اما اگر این اعتبار در ازای صعود بدون درد به جام جهانی باشد ، ارزش آن را دارد. تیم دراگان این روزها در حال بازی است و اگرچه او در آخرین بازی برابر عراق یک بار گلزنی کرده بود ، اما همچنان مشتاق گل های بیشتر بود. او در مسابقات رسمی با افتخار به میدان رفته است که این نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود و به نظر می رسد وی حق دارد بدون هیچ حرف و حدیثی به عنوان مربی تیم ملی ایران به کار خود ادامه دهد. البته اگر با رکوردی که این روزها در تیم ملی شکسته است از فدراسیون فوتبال پول بیشتری به عنوان دستمزد بخواهد ، هنوز حق با او است. “دراگان” خوب “وارد تیم ملی نشد ، اما” خوب “برای این تیم نتیجه گرفته است.”

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
با اسکوچیچ چه کنیم؟ – ایواره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.