سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

جلوه حضرت زهرا در آینه شاعران قزوین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جلوه حضرت زهرا در آینه شاعران قزوین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان https://evarah.ir/2021/01/جلوه-حضرت-زهرا-در-آینه-شاعران-قزوین-خب/ ایواره Sat, 16 Jan 2021 08:00:11 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/01/جلوه-حضرت-زهرا-در-آینه-شاعران-قزوین-خب/

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ همزمان با ایام فاطمیه ، حوزه هنری قزوین چهار عنوان کتاب شعر منتشر شده توسط شاعران قزوین ارائه داد. از جمله آثار منتشر شده در این زمینه ، کتاب “نفس گرم خیتبه” ساخته سید حسن حاج سید جوادی است که با استفاده …

منبع: خبرگذاری ایواره
جلوه حضرت زهرا در آینه شاعران قزوین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ همزمان با ایام فاطمیه ، حوزه هنری قزوین چهار عنوان کتاب شعر منتشر شده توسط شاعران قزوین ارائه داد.

از جمله آثار منتشر شده در این زمینه ، کتاب “نفس گرم خیتبه” ساخته سید حسن حاج سید جوادی است که با استفاده از آن می توان به آیات و روایات ، واژگان مناسب توجه کرد. مندی وی از جمله جزئیات زبانی ، ابیات و تصنیف های خوب را از ویژگی های این اثر ذکر کرد.

مجموعه “شعله در شمعدان” اثر اسماعیل ساکاک، شامل؛ ده ها غزل ، مثنوی ، چهار گوش ، دوبیتی که برای ستایش ائمه (ع) ساخته شده است.

لیبری “لجلا اکثر عقیق »تأثیرات حضرت زهرا (سلام الله علیها) در نقد و بررسی شاعران معاصر قزوین از جمله: 48 اثر از 30 شاعر در قالب چهار ضلعی ، دوبلور و اشعار غنایی توسط سید محمد حسین ابوترابی گردآوری شده است. در مقدمه این خلاصه ، اهمیت بسیار کلمه و سخنان روشنگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) و همچنین جایگاه آن در شعر فارسی ، و اسناد ، شعر ، تحلیل و بررسی می شود. رو به جلو و پیشگامان شعر فاطمی شامل دابل خزاعی ، میزان زید اسدی ، ناصرخسرو و عطار رثای حضرت فاطمه (د) Beenshtë ذکر کرد.

چهارمین اثر شاعران آئینی با عنوان: «نفس از ماندگار »محصول دیگری در این زمینه مورد علاقه است مندی ده ها شعر از شاعران قزوین در ستایش خاندان عصمت و طهارت جمع آوری شده است.

منبع: خبرگذاری ایواره
جلوه حضرت زهرا در آینه شاعران قزوین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.