تهران و سئول برای ادامه رایزنی‌ها توافق کردند

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

تهران و سئول برای ادامه رایزنی‌ها توافق کردند

تهران و سئول برای ادامه رایزنی‌ها توافق کردند https://evarah.ir/2021/01/تهران-و-سئول-برای-ادامه-رایزنی‌ها-توا/ ایواره Wed, 13 Jan 2021 07:36:41 0000 عمومی https://evarah.ir/2021/01/تهران-و-سئول-برای-ادامه-رایزنی‌ها-توا/

با توجه به پایگاه داده ایواره ، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: “از طریق رایزنی های چند جانبه با مقامات مهم ایرانی ، کره جنوبی و ایران با هم همکاری خواهند کرد تا راه حل های سازنده و سریع برای موضوعات مورد علاقه مشترک پیدا کنند.” ایرنا گزارش داد ، مطبوعات روز …

منبع: خبرگذاری ایواره
تهران و سئول برای ادامه رایزنی‌ها توافق کردند

با توجه به پایگاه داده ایواره ،

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای گفت: “از طریق رایزنی های چند جانبه با مقامات مهم ایرانی ، کره جنوبی و ایران با هم همکاری خواهند کرد تا راه حل های سازنده و سریع برای موضوعات مورد علاقه مشترک پیدا کنند.” ایرنا گزارش داد ، مطبوعات روز چهارشنبه. بر اساس دوستی دیرینه دو کشور.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی به سفر دو نمایندگی دیپلماتیک کره جنوبی به تهران پس از توقیف کشتی کره ای در خلیج فارس توسط ایران به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی اشاره شده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه) در تاریخ 6 ژانویه در بیانیه ای اعلام کرد یک کشتی کره جنوبی به نام “Hankook Chimi” حامل 7200 تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی در خلیج فارس توقیف شده است. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامتی هر 20 ملوان را تأیید کرد.

پس از تسخیر کشتی ، دو مأموریت دیپلماتیک کره جنوبی ، از جمله یک هیئت به سرپرستی وزیر امور خارجه آفریقا و خاورمیانه کو کیونگ سوک در روز پنجشنبه ، و یک هیئت به رهبری معاون وزیر خارجه کره جنوبی جونگ کان روز یکشنبه ، او به تهران اعزام شد ، جایی که طبق گزارش رسانه های کره ای ، دو هیئت با دست خالی تهران را ترک کردند.

گزارش یونهاپ می افزاید: “گمانه زنی در مورد توقیف این کشتی ممکن است به دلیل نارضایتی ایران از آنچه کره ناموفق دانسته در اجازه دادن به تهران برای استفاده 7 میلیارد دلار از دارایی های منجمد خود در بانک های کره جنوبی است ، باشد. “

در مورد دارایی های منجمد شده ایران ، کره جنوبی گفته است که چوی با توجه به اینکه سیستم های مالی کره و ایالات متحده مناسب هستند ، از تهران خواسته است تا در یافتن راهی مناسب برای استفاده از این دارایی ها همکاری کند. از نزدیک مرتبط است و مشورت با واشنگتن در این زمینه اجتناب ناپذیر است.

در این سفر ، چوی یکسری جلسات را با مقامات ارشد ایران از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران برگزار کرد.

وی همچنین با همتای خود عباس عراقچی صحبت کرد. عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی ایران ؛ مجتبی ذوالنور ، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و محمود حکمت نیا ، معاون وزیر دادگستری ، دیگر مقاماتی بودند که چوی در تهران ملاقات کرد.

منبع: خبرگذاری ایواره
تهران و سئول برای ادامه رایزنی‌ها توافق کردند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.