۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تایم”

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تایم”

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تایم” https://evarah.ir/2020/12/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/ ایواره Fri, 18 Dec 2020 21:53:54 0000 استان ها https://evarah.ir/2020/12/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/

با این حال ، مردم سراسر جهان سال 2020 تقریباً ناخوشایند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوع این ویروس ناخوشایند در سراسر جهان داشتند و اکثر دانشمندان به دنبال دارویی برای از بین بردن ویروس کرونا هستند. اما باید گفت که مسیر فناوری حتی با این ویروس هموار است و امسال نیز مانند گذشته …

منبع: خبرگذاری ایواره
۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تایم”

با این حال ، مردم سراسر جهان سال 2020 تقریباً ناخوشایند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوع این ویروس ناخوشایند در سراسر جهان داشتند و اکثر دانشمندان به دنبال دارویی برای از بین بردن ویروس کرونا هستند. اما باید گفت که مسیر فناوری حتی با این ویروس هموار است و امسال نیز مانند گذشته ، محققان موفق به ثبت اختراعات مختلف شده اند.

به گزارش ایواره ، هفته نامه خبری آمریکایی “تایم” اخیراً 100 بهترین اختراع سال 2020 را در زمینه های مختلف منتشر کرده است. در این خبر ، ما 20 اختراع بهداشتی را معرفی کرده ایم که می تواند زندگی انسان را به شیوه خود تغییر دهد.

1. اولین اختراعی که قصد معرفی آن را داریم ، صندلی چرخدار Lucy Smart (LUCI) است. کالسکه ، اولین در نوع خود ، به نرم افزار و دستگاه های پیشرفته ای مجهز است که به اتصال سنسور استفاده شده در آن به ابر کمک می کند. سخت افزار لوسی متصل به چرخ های چرخ دستی از سقوط و برخورد آن با موانع جلوگیری می کند. از ویژگی های این ویلچر هوشمند می توان به سیستم جلوگیری از سقوط ، دکمه اضطراری ، لوسی برای جلوگیری از انسداد مانند دیوارها ، افراد ، حیوانات یا وسایل خانه ، سیستم هشدار و ارتباطات ابری اشاره کرد.

2 اختراع مهم دیگر سال 2020 ، Earlens Contact Hearing Solution ، سمعک طراحی شده برای بلند کردن صدای افراد و تبدیل آنها به ارتعاشاتی است که به لاله گوش منتقل می شود.

3 یکی دیگر از اختراعات مهم امسال پروتز “Martin Bionics Socket-Less Socket” است که به جای دستگاه های پلاستیکی قالب از بند و سر استفاده می کند.

4 سرویس TrialJectory اختراع جدیدی است که از هوش مصنوعی برای مطابقت کاربران با آزمایشات بالینی برای درمان سرطان استفاده می کند.

5 یکی دیگر از اختراعات سال 2020 هدست واقعیت افزوده Augmedics Xvision است که با استفاده از سی تی اسکن تصاویر سه بعدی را برای راهنمایی جراحان ستون فقرات در حین جراحی ایجاد می کند.

6 هدست واقعیت افزوده دیگر “Verti” نام دارد. Verti یک پلتفرم آموزش واقعیت مجازی است که به کاربران ، از جمله کارکنان مراقبت از بیمار Covid-19 ، اجازه می دهد تا در موقعیت های استرس زا عملکرد مناسبی داشته باشند. این پلتفرم مهارت هایی مانند نحوه پوشیدن صحیح تجهیزات محافظ شخصی ، انجام معالجه یا تهویه اتاق بیماران را آموزش می دهد.

7 اختراع دیگری که می تواند در این شرایط بسیار مفید باشد دستگاهی به نام “Vocera Smartbadge” است که توسط پزشکان و کارکنان مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد تا آنها را قادر به تعامل با سایر کارکنان بیمارستان با استفاده از دستورات “” کند صوت فعال شد “. برقراری ارتباط در حال حاضر ، در صورت نیاز به تماس با پزشکان و پرستاران در لحظات حساس هنگام مراقبت از بیماران ، کارکنان پزشکی باید کاری را که انجام می دهند متوقف کنند ، اما با کمک دستگاه Vocera Smartbadge که می تواند به کمد لباس آنها متصل شود ، دیگر نیازی به توقف کار نخواهند داشت. این نیست این به این دلیل است که به پزشکان اجازه می دهد تا با سایر کارمندان ما با استفاده از دستورالعمل های فعال صحبت کنند. برنت لانگ ، مدیر عامل شرکت Vocera گفت: “با این دستگاه ، کادر پزشکی دیگر مجبور نیستند کاری را که انجام می دهند متوقف کنند ، دستکش های خود را بیرون بیاورند ، دستان خود را در جیب کنند و با شخص دیگری تماس بگیرند.” کادر پزشکی را بر روی تلفن خود قرار دهید.

8- حلقه “Aura” نام دیگری برای فناوری است که از زمان انفجار تاج بسیار محبوب شده است. Oura حلقه های هوشمندی ساخته است که به کاربران امکان می دهد از وضعیت خود مانند درجه حرارت بدن ، ضربان قلب و میزان تنفس پیگیری کنند.

9 دستگاه بسیار جدید دیگری که بسیار منحصر به فرد است ، دستگاهی به نام “Fend” است که توسط شرکت “Sensory Cloud” ساخته شده است. Fand دستگاهی است که مجهز به محلول پاشش آن به داخل بینی ، تقویت کننده مخاط بینی و از بین بردن عوامل بیماری زای ریز است.

10 فناوری دیگر یک اسکنر هوشمند به نام “Provizio SEM Scanner” است که توسط شرکت “Bruin Biometrics” ساخته شده است و پرستاران می توانند با استفاده از این اسکنر سطح رطوبت پوست بیمارانی را که چندین روز در بیمارستان بستری شده اند ، تشخیص دهند. تمام این مدت آنها در تخت بیمارستان دراز کشیده اند تا از آنها برای زخم بستر استفاده کنند تا احتمال سریعتر زخم شدن این بیماران را پیش بینی کنند.

11. یک پوشش پلاستیکی شخصی به نام “Under the Weather IntubationPod” برای پوشاندن سر و شانه های کاربران و محافظت از سر و شانه های بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در حین جراحی ساخته شد.

12. فناوری کاربردی دیگر کیت نمونه برداری خانگی “OraSure OMNIgene Oral” است که نمونه های بزاق را جمع آوری می کند و کاربران می توانند آن را به آزمایشگاه بفرستند و نتایج را در مدت 2 روز یا کمتر مشاهده کنند.

13 تصفیه کننده هوا قابل حمل Carrier OptiClean ابزاری هوشمند است که می تواند هوا را تمیز کرده و عوامل بیماری زا را از بین ببرد و محیط را با فشار منفی به یک فضا / اتاق تبدیل کند. فشار منفی اتاق یک تکنیک جداسازی است که در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای جلوگیری از انتقال آلودگی از یک اتاق به اتاق دیگر استفاده می شود.

14 یکی از برترین برنامه های هوشمند 2020 ، برنامه ای به نام “Flare” است که تماس گیرندگان را به اپراتورهای آمبولانس در کنیا متصل می کند.

15 اختراع دیگر دستگاه جدیدی است که توسط محققان MIT ساخته شده است به نام AlterEgo ، که می تواند کاربران را قادر به برقراری ارتباط با کامپیوتر بدون لمس صفحه کلید یا باز کردن دهان خود کند. محققان یک دستگاه پوشیدنی ساخته اند که می تواند سیگنال ها را منتقل کند. “عصبی و عضلانی” را هنگام “بیان ذهنی” اندازه گیری کنید و کلمه ای را که کاربر آماده است برای گفتن در ذهن خود تشخیص دهید. هنگامی که کاربر می خواهد کلمه ای را که در ذهن او است بگوید ، الکترودهای این ابزار سفید ، سیگنالهای ذهنی کاربر این سیگنال ها سپس به رایانه ای ارسال می شود که از شبکه های عصبی برای تشخیص کلمات استفاده می کند و کلمه ای که در ذهن کاربر است شنیده می شود و توسط این دستگاه شناخته می شود.

16 همه قبل از رفتن به پیاده روی در فضای باز چند بطری آب معدنی خریداری می کنند. زیرا آنها نمی توانند از آب حوضه یا رودخانه جاری در مسیر خود استفاده کنند. زیرا ممکن است در آن آب ها میکروب وجود داشته باشد. گودورو اخیراً یک بطری آبی به نام CrazyCap ایجاد کرده است که با استفاده از نور ماوراlet بنفش فقط در 60 ثانیه آب را تصفیه می کند. درب بطری به گونه ای طراحی شده است که درپوش با انتشار امواج ماوراio بنفش به داخل آب داخل بطری میکروب ها را بطور مداوم از بین می برد. هنگامی که کاربران می خواهند جرم زدایی از این بطری را فعال کنند ، می توانند حسگر لمسی را روی کلاهک دو بار لمس کنند و در مواردی که می خواهند از آب گرفته شده از منابع با اطمینان کمتر مانند دریاچه ها یا رودخانه ها استفاده کنند ، مجبور هستند پنج بار از این سنسور استفاده کنند . Touch این باعث می شود که نور ماورا بنفش مدت زمان بیشتری در آب بتابد و آن را تمیز کند. قرار گرفتن در معرض آب ماورا بنفش بطری شده می تواند 99.9999٪ باکتری ها ، ویروس ها ، کپک و قارچ ها یا جلبک های موجود در آب را از بین ببرد. علاوه بر این ، نور ماوراlet بنفش به طور خودکار هر 20 ساعت و به مدت 20 ثانیه در طول روز به بطری تابانده می شود.

17. در مورد جلوگیری از شیوع Covid-19 ، مهمترین نکته برای جلوگیری از شیوع ویروس استفاده از ماسک است. Breathe99 B2 Mask یک ماسک صورت قابل انعطاف و مناسب با دو فیلتر قابل تعویض است که حدود 99.6٪ ذرات مضر را از بین می برد. ماسک نیز قابل شستشو است.

18 ممکن است لوله خمیردندان چیزی باشد که بازیافت آن برای افراد کمی دشوار است. آمریکایی ها هر ساله بیش از یک میلیارد از آنها را دور می ریزند و از آنجا که بیشتر آنها از کاغذ پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده اند ، بازیافت آنها دشوار است. لوله قابل بازیافت جدید ، ساخته شده توسط Tom’s of Maine ، از چندین لایه پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است و بازیافت را آسان می کند ، زیرا همچنین برای ساخت بطری های پلاستیکی قابل بازیافت نیز استفاده می شود.

19 با شیوع اپیدمی کوید -19 ، نیاز به تمیز کردن کابین داخل هواپیما بسیار مهم بود. دیمر یک ربات نظافت منزل تولید کرده است. محققان آمریکایی رباتی را تولید کرده اند که با استفاده از اشعه ماوراio بنفش تمام میکروب های موجود در هواپیما را از بین می برد. از آنجا که افراد مختلف از سراسر جهان ساعتها در فضای بسته هواپیماهای مسافربری می گذرانند ، در این مدت سرفه و عطسه می کنند یا دستان آنها با میز و صندلی در تماس است ، فضای داخلی هواپیماها پر است با بسیاری از میکروب ها محققان ربات GermFalcon را برای تسهیل گندزدایی در داخل هواپیما طراحی کرده اند. این ربات با استفاده از نور ماوراlet بنفش تمام میکروب های داخل هواپیما را از بین می برد. این ربات چرخ دار که به نظر می رسد چرخه ای است که نوشیدنی را در خود جای داده است ، در حالی که هواپیما در باند قرار دارد ، هواپیما را بین دو پرواز ضد عفونی می کند. این ربات بین دو ردیف صندلی قرار می گیرد و از طریق بالهای منفجر شده مجهز به لامپهای فرابنفش هواپیما را ضد عفونی می کند. با استفاده از این ربات 99.99٪ میکروب ها در عرض 10 دقیقه از بین می روند.

20 سرانجام ، بهترین فناوری بهداشتی سال 2020 ، که به دانشمندان سراسر جهان در هنگام فوران کرونا کمک کرد ، پیام RNA است ، پایه اصلی واکسن تاج ساخته شده توسط Pfizer و Moderna.

انتهای پیام

منبع: خبرگذاری ایواره
۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تایم”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.