انسولین هست یا نیست؟ | دکتر رضا غیاثوند

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

انسولین هست یا نیست؟ | دکتر رضا غیاثوند

انسولین هست یا نیست؟ | دکتر رضا غیاثوند

فصل های جدید داستان ترسناک دو کلمه ای: انسولین نیست. این توییت از طرف یکی از کاربران فضای مجازی بود که طی 48 ساعت گذشته نوشت موضوع انسولین در داروخانه ها داغ است. در چند روز گذشته ، افرادی که دیابت دارند یا یک بیمار دیابتی در اطراف خود دارند ، می گویند انسولین وجود …

انسولین چیست؟ انواع آن، مضرات و مقدار نرمال آن در بدن

انسولین یا Insulin نقش تنظیم کننده قند خون در بدن را بعهده دارد و قند خون را در محدوده طبیعی نگه می دارد. طی تحقیقات بعمل آمده در مجلات پزشکی مختلف، در این مطلب می خواهیم اطلاعات جدیدی در مورد هورمون انسولین، انواع آن، مضرات، مقدار نرمال آن و نکات دیگر (عکس و قیمت) در اختیارتان قرار دهیم.

انسولین

اهمیت انسولین

انسولین هورمونی است که توسط لوزالمعده تولید می‌شود. انسولین باعث مصرف و ذخیره گلوکز می‌شود. گلوکز نوعی قند است که در کربوهیدرات‌ها یافت می‌شود.

بعد از مصرف غذا، سیستم هاضمه کربوهیدرات‌ها را تجزیه و به گلوکز تبدیل می‌کند. سپس گلوکز توسط روده کوچک در جریان خون قرار می‌گیرد. انسولین باعث می‌شود تا گلوکز موجود در جریان خون توسط سلول‌های مختلف بدن جذب شده و از این گلوکز بعنوان منبع انرژی استفاده می‌شود. هنگامی که میزان گلوکز خون زیاد باشد، انسولین باعث می‌شود تا گلوکز اضافی درون کبد ذخیره شود. این گلوکز ذخیره‌شده هنگامیکه سطح گلوکز خون پایین بیاید آزاد می‌شود و باعث تقویت انرژی بدن می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.