خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران

خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران https://d77.ir/خروج-مراکز-پرخطر-از-تهران؛-یکی-از-شروط-آ/ دنیای 77 Sat, 24 Jul 2021 00:11:17 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/خروج-مراکز-پرخطر-از-تهران؛-یکی-از-شروط-آ/ رئیس اجرایی سازمان نجات غیردولتی ایران با اشاره به اینکه فاصله آمادگی تهران برای بحران بسیار کند و خوب نیست ، افزود: متأسفانه اگر تمرکز ما روی ترک نیست ، مراکز پر خطر تهران را در جریان بگذارید. “این یکی از این مراکز تصادف کردند در مصاحبه ای با مهندس احمد بخشییار دنیای 77 وی …

رئیس اجرایی سازمان نجات غیردولتی ایران با اشاره به اینکه فاصله آمادگی تهران برای بحران بسیار کند و خوب نیست ، افزود: متأسفانه اگر تمرکز ما روی ترک نیست ، مراکز پر خطر تهران را در جریان بگذارید. “این یکی از این مراکز تصادف کردند

در مصاحبه ای با مهندس احمد بخشییار دنیای 77 وی درباره لزوم حذف مراکز پرخطر از شهر تهران برای آماده سازی بهتر شهر در مقابل فاجعه گفت: می توان راه حل های مختلفی را برای آماده سازی شهر تهران در برابر حوادث مختلف در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارها حذف مراکز پر خطر از سطح شهر بود ، گفت: پیشنهادی در مورد نیاز مراکز پر خطر برای خروج از شهر مطرح شد. در دهه های گذشته تلاش هایی برای ساخت پمپ بنزین در حومه شهر صورت گرفته است ، اما با گذشت زمان و رشد شهر ، همه این موارد به مرکز شهر تبدیل شده است. در واقع ، ساخت و ساز آنقدر نزدیک بود که یک ایستگاه سوخت اکنون 5 متر با یک ساختمان مسکونی فاصله دارد.

مدیرعامل سازمان غیردولتی ذخیره ایران ادامه داد: این احتمال وجود داشت که به محض وقوع زلزله ای شدید مانند زلزله در تهران ، مراکز پرخطر شهر با چالش روبرو شوند ، بنابراین برنامه هایی برای جابجایی آنها در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان غیردولتی ایران هاس هوس (Save House) ایران ادامه داد: ما همیشه شاهد تعامل یا تلفیق تصادفات مختلف در حوادث و بحران ها هستیم و خسارات زیادی به بار می آورد. این تعامل معمولاً بین مراکز بهم پیوسته رخ می دهد ، بنابراین بهتر است مراکز پرخطر مانند مراکز ذخیره انرژی در خارج از شهر قرار نگیرند.

وی ادامه داد: موضوع خروج این مراکز از تهران در دستور کار قرار گرفت که ضرری ندارد و در مواقع بحرانی بر مشکلات نمی افزاید و پیشنهادی برای آن نوشته شد.

بختیاری افزود: در مقطعی موضوع رها كردن پمپ بنزین ها در مناطق باز شهری نیز مطرح شد كه متأسفانه عملی نشد ، اما برخی از پمپ بنزین ها با فاصله كمی از مناطق مسكونی بسته شدند.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین موارد این است که فاصله بین بحران و آمادگی در برابر بلایا بسیار کند است و حرکت مناسبی ندارد.

باختری در مورد دلایل حذف نشدن مراکز پر خطر از مناطق شهری تهران گفت: “شاید یکی از دلایل حذف نشدن این مراکز پر خطر کمبود جا یا عدم تمایل سازمان ها برای از دست دادن فضا باشد. به عزیمت مراکز توجه نکنید ، اما ما می دانیم که یکی از این مراکز چه زمانی تصادف کرده است.

وی افزود: قوه قضائیه می تواند در انتقال و پیشگیری از مراكز با خطر بالاتر مداخله جدی كند ، زیرا این مصوبه می تواند با اجرایی شدن جان افراد را نجات دهد

باختری در پایان گفت: متأسفانه همیشه این اتفاق می افتد و ما بعد از وقوع آن تلاش می کنیم. این اصلا جالب نیست. به نظر من ، در صورت ترک مکان های پر خطر مانند تهران ، مانند مراکز ذخیره سازی سوخت و غیره ، باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.