افسانه‌های قهوه؛ از کاهش وزن تا افزایش عمر

به خبرنامه جامع تخصصی لوازم خانگی خوش آمدید

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

افسانه‌های قهوه؛ از کاهش وزن تا افزایش عمر

افسانه‌های قهوه؛ از کاهش وزن تا افزایش عمر https://d77.ir/افسانه‌های-قهوه؛-از-کاهش-وزن-تا-افزای/ دنیای 77 Fri, 23 Jul 2021 01:27:07 0000 عمومی https://d77.ir/افسانه‌های-قهوه؛-از-کاهش-وزن-تا-افزای/ در این گزارش ، برخی افسانه ها درباره قهوه توضیح داده شده است. به گزارش دنیای 77 ، فرادید نوشت: “قهوه. این اولین نوشیدنی است که برخی افراد به محض بیدار شدن می نوشند ؛ نوشیدنی که می توانید برای درمان سرگیجه بعد از ظهر روی آن حساب کنید و یک راه حل برای کسانی …

در این گزارش ، برخی افسانه ها درباره قهوه توضیح داده شده است.

به گزارش دنیای 77 ، فرادید نوشت: “قهوه. این اولین نوشیدنی است که برخی افراد به محض بیدار شدن می نوشند ؛ نوشیدنی که می توانید برای درمان سرگیجه بعد از ظهر روی آن حساب کنید و یک راه حل برای کسانی که می خواهند زنده بمانند. کمک می کند؟ آیا درست است که نوشیدن قهوه عمر را کاهش می دهد؟ آیا قهوه سالم تر است؟ اگر دانه های قهوه بیشتری سرخ شود ، کافئین بیشتری وارد بدن ما می شود؟

در این گزارش ، برخی از افسانه های مربوط به قهوه را توضیح می دهیم.

آیا قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟

کاترین زرتسکی ، متخصص تغذیه در کلینیک مایو گفت: کافئین یک ماده محرک است که باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. با این حال ، او گفت که کافئین به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن کمک کند ، و همچنین سایر عوامل مانند رژیم غذایی سالم و ورزش.

“کافئین می تواند میزان سوخت های پایه را افزایش دهد ، اما سوخت های پایه درصد بسیار کمی از کالری سوزانده شده در بدن ما را تشکیل می دهند.” این برای کاهش وزن کافی نیست. “

زرتوفسکی اضافه می کند که در حالی که در مورد رابطه کافئین و افزایش وزن تحقیق می کنید ، چند نظریه وجود دارد که توضیح می دهند چگونه کافئین می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک نظریه این است که کافئین اشتها را سرکوب می کند و احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

اشلی شاو ، مشاور تغذیه در ناتو والنس ، می گوید سرکوب اشتها به دلیل کافئین به میزان قهوه شما در میان غذاهای اصلی بستگی دارد.

“نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از وعده غذایی اصلی احساس سیری بیشتری نسبت به نوشیدن یک لیوان آب در فرد ایجاد می کند.” شما می توانید قبل از وعده اصلی مقدار کمی قهوه بنوشید و بر وزن شما تأثیر می گذارد.

شاو افزود که بدن هر فرد به قهوه واکنش متفاوتی نشان می دهد. “قهوه برای برخی از افراد به عنوان مهار کننده اشتها عمل می کند ، اما به افراد زیادی بستگی دارد ، زیرا نمی تواند روی بعضی افراد تأثیر بگذارد.”

بالاخره قهوه سالم است یا ناسالم؟

ادوارد جیووانوچی ، استاد گروه تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: “قهوه با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و دیابت نوع 2 در ارتباط است.” “این ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان و داروهای ضد التهاب هستند.”

با این حال ، جیوانوچی می گوید که فواید بالقوه قهوه همیشه وجود ندارد: “قهوه در زنان باردار با خطر سقط جنین بالاتر همراه است.”

جیووانوچی افزود: مصرف زیاد قهوه در برخی افراد منجر به فشار خون بالا و اختلالات خواب می شود.

“اما نوشندگان قهوه می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.” “بنابراین نگران نباشید مگر اینکه نوشیدن قهوه برای شما مشکلات شدیدی ایجاد کند.”

اگر دانه های قهوه بیشتری سرخ شود ، آیا کافئین بیشتری تولید می کند؟

طبق انجمن ملی قهوه در ایالات متحده ، قهوه به تنهایی محتوای کافئین دانه های قهوه بو داده را تغییر نمی دهد. نماینده این انجمن گفت: “بسیاری ادعا می کنند که طعم بد بو دانه های قهوه تیره حاوی محتوای کافئین بیشتری است ، اما حقیقت این است که دانه های قهوه سبک ممکن است حاوی کافئین بیشتری باشند.”

کافئین باعث کوتاهی قد می شود؟

Zertsky می گوید ، قهوه یا کافئین به تنهایی نمی توانند بر رشد تأثیر بگذارند. با این حال ، اگر نوزادان جایگزین نوشیدنی های مغذی مانند قهوه و آب گازدار شوند ، والدین باید نگران باشند که ممکن است کودک آنها به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن ، قد بلند او نباشد.

زرتسکی گفت: “ما نمی خواهیم نوشیدنی های کافئین دار جایگزین نوشیدنی های مغذی و غذاهایی شوند که می توانند به رشد مناسب نوزادان کمک کنند.” “به همین دلیل به کودکان و نوجوانان توصیه می شود قهوه ننوشند.”

آیا قهوه زندگی افراد را کوتاه می کند؟

در مطالعه ای که در سال 2018 در ژورنال JAMA منتشر شد ، محققان داده های نیم میلیون انگلیسی را طی یک دوره 10 ساله تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند کسانی که قهوه می نوشند ، هم کافئین دار و هم کافئین ندارند ، به ویژه کسانی که هشت فنجان قهوه یا بیشتر می نوشند یک روز ، خطر مخالف مرگ داشت.

یک مطالعه دیگر از PabMed در سال 2016 ، با تجزیه و تحلیل 21 مطالعه که شامل 100 میلیون شرکت کننده بود ، نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه ، چه کافئین دار و چه بدون کافئین ، خطر مرگ را 30٪ کاهش می دهد و 30 فنجان می نوشد. قهوه با کاهش 13 درصدی خطر مرگ همراه بود.

“قهوه ، اگر به مقدار متوسط ​​خورده شود ، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد” در حقیقت ، برای بسیاری از مردم قهوه منبع غنی از آنتی اکسیدان است. “بنابراین اگر می خواهید سالم پیر شوید ، باید نوشیدنی و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید”

آیا قهوه باعث کم آبی بدن می شود؟

قهوه حاوی مایعاتی است که افراد دارای لاشه کم آب می توانند روی آنها حساب کنند. نوشیدن قهوه در حد متوسط ​​خوب است ، اما شاو می گوید که این نوشیدنی می تواند باعث تکرر ادرار بیش از حد شود. “تکرر ادرار می تواند مایعات بیشتری را در بدن از دست بدهد ، بنابراین یک تا دو فنجان قهوه در روز کافی است.”

منبع: USA Today

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.